Založ si blog

Máte aj vy taký nepríjemný pocit okradnutia? (úvaha). . .

Píšem úvahu a človek nevie po tých masmediálnych správach zaspať: Blíži sa polnoc a mal by som byť spokojný a vyrovnaný v mojom veku so svojim životom…Ale nie som!

Som už starší muž. Ekonóm, ktorý sa ale nezvrhol na „cifršpióna“. Národné hospodárstvo som vnímal ako „naše“ spoločné vlastníctvo a ani mi na um neprišlo si niečo z neho prisvojovať. Pamätám sa, akým „kriminálnikom“ sa stal môj kolega kedysi dávno v práci a akým „disidentom“ bol potom na základe toho po roku 1989, lebo ukradol v podnikovej ubytovni v Pardubiciach  z kuchynky príbor, čajník a tanier…somár, zabudol vysvetliť, že sa vráti do Pardubíc o týždeň a ani na podnikovej ubytovni toto nemá…tak si požičal…a odsúdili ho vtedy.

Vnímal som ako národohospodár, že sme tu mali len v investičnom majetku výrobných investícií  za vyše  päť biliónov Kčs (čo je päť tisíc miliárd a viete koľko mala jedna miliarda tých korún).

Ten pocit okradnutia som nadobúdal postupne po roku 1989 a čoraz intenzívnejšie počas rokov transformácie….

No dobre, tak som pracoval a vravel som si, však príde dôchodok…nepýtajte sa aký je….to je môj problém.

Ale v súčasnosti a v rokoch po 2010 som akosi zistil, že ten intenzívny pocit okrádania nadobúdajú čoraz mladšie ročníky a celá slovenská verejnosť. Od predražených verejných tendrov cez nákupy cétéčiek až po rozhodovanie, kam pôjdu investičné stimuly štátu a dokonca až ku totálne nespravodlivému rozhodnutiu NR SR v decembri 2018 sebe prideliť zvýšenie platov o dve-tri tisícky Eur mesačne a dôchodcom zvýšiť penziu o 9 až 11 Eur mesačne….A to sa kriminálne činy okolo oligarchov obnažili až po Kuciakovej smrti v roku 2018…Verejné rozpočty sú zadĺžené, štát stále nemá na zdravotníctvo, školstvo, sociálne služby…

Pýtal som sa psychológov: čo je to za pocit, že síce žijem v „bohatej slovenskej spoločnosti“ a už sme zdanlivo vyriešili vraj všetko, vraj sme sa nikdy tak dobre nemali ako sa máme teraz: ale ten POCIT OKRADNUTIA ZOSTÁVA…

Vraj sa s tým mám vyrovnať…(ale to nie je nádcha, ktorá prejde za 7 dní…)

Tak čo s tým urobíme?

…Dôchodcovia na Slovensku?

…Občania v aktívnom ekonomickom veku?

…Mladí naši nespokojní …?

*

(trolíci nepíšte – radšej sa zamyslite…)

 

Slovensko zmizlo z hospodárskej mapy globálneho sveta, október 2021

01.10.2021

Začala sa Svetová výstava EXPO 2020 v Dubaji. Od dnes 1.októbra 2021. Dobre si treba pre históriu Slovenska tento dátum zapamätať: Pretože dnešným dňom oficiálne SLOVENSKO ZMIZLO Z HOSPODÁRSKEJ MAPY SVETA. Neveríte? Nuž hľadajte expozíciu Slovenska v Dubaji, v reprezentatívnom výbere svetových hospodárskych veľmocí a aspoň krajín, ktoré majú čo ponúknuť. Nenájdete. [...]

Koniec dôvery na Slovensku

17.09.2021

Dôvera je vec veľmi krehká nádoba a na Slovensku sa táto krehká vec práve „rozbila“. Slovo dôvera vyzerá tak milo, materinsky, ako niečo, proti čomu nemôže nikto nič namietať, čo pôsobí úplne hebkým a teplým dojmom. V praxi je však dôvera ťažká a komplikovaná záležitosť. napísal autor manažérskych štúdií Stephen Covey Naši volení predstavitelia [...]

Peter Zajac-Vanka: Bolo Slovensko zachránené?

02.11.2020

Celoplošné testovanie na prítomnosť koronavírusu v populácii Slovenskej republiky prebehlo. Ukazuje sa, že tak zhruba jedno percento populácie bolo testované pozitívne. Nemusia onemocnieť na koronavírus, iba ho mali v nose, v tele. Nemusí sa prejaviť. Otázkou však je, čo sa týmto celoplošným „prieskumom“, ktorý bol veľmi nákladný a predstavuje vlastne taký vzor [...]

SR Strážske Počasie Búrka KEX

Nie všade sa sviatky začnú prívetivým počasím, platí aj druhá najvyššia výstraha

28.03.2024 20:13

Vietor môže dosahovať priemernú rýchlosť do 105 kilometrov za hodinu.

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 75
Celková čítanosť: 370872x
Priemerná čítanosť článkov: 4945x

Autor blogu

Kategórie